top of page

שיעור העצמה 1- חמשת החושים

עודכן: 5 בספט׳ 2020

בשיעורים הראשונים בתחילת השנה, גיליתי כמה לילדים קשה לשבת במשך הרבה זמן ולשמור על ריכוז וקשב. לכן כבר בתחילת השנה התחלתי להשתמש בכלים שונים כדי ליצור סביבת לימודים טובה ועם זאת לאפשר לילדים להשתחרר קצת, לשחק, לרוץ, לרקוד , בעיקר לזוז.

כשגילתי שיש שדה ליד בית הספר, ידעתי שאוציא את הילדים לשיעורי שדה וכך היה. ביקשתי אישור מהמנהל , את הסכמת ההורים . בכל סיור הצטרף אלי הורה מלווה וכך התחלתי סדרה של שיעורי בוקר - שיעורי העצמה וגיבוש לכיתה באוויר הפתוח בשדה.


שיעור ראשון

שיעור ראשון בשדה היה שיעור חמשת החושים.



*לילדים היו מספרי ברזל קבועים , הילדים לאורך כל השנה הסתדרו באותם מספרי ברזל שחילקתי אותם בתחילת השנה. ( יצירת סדר, משמעת, הקשבה, ובטיחות)

*יש להכין את הילדים מראש לקראת סיור בשדה, מבחינת ציוד- אני ביקשתי מכל ילד להביא לוח מהנדס לסיור וכלי כתיבה, לבוש תיאום ציפיות מה הולך להיות שם וזמנים. ואיך מתנהגים מחוץ לשטח בית הספר.


*יש להכין את הילדים מראש לקראת סיור בשדה, מבחינת ציוד- אני ביקשתי מכל ילד להביא לוח מהנדס לסיור וכלי כתיבה, לבוש תיאום ציפיות מה הולך להיות שם וזמנים. ואיך מתנהגים מחוץ לשטח בית הספרו


בכיתה דיברנו על חמשת החושים- וכמובן שחוש הטעם אמרנו שנשתמש בו רק כשנחזור מהסיור בהפסקת אוכל.

ביקשתי מהם שינסו בהליכה בשדה ללכת בשקט לא לדבר אחד עם השני, להקשיב לקולות שיש בשדה, להסתכל מסביב ולראות מה רואים בשדה- אילו צמחים, אילו בעלי חיים, אילו ציפורים , מה הנוף אילו ערים בסביבה. וגם בחוש המישוש ביקשתי מהם להרים רגב אדמה , הילדים הרימו אבנים וחרסים שמצאו.

וכמובן גם חוש הריח, איזה ריחות יש בשדה.

דיברנו על המיקום שלנו, מה הגבולות של השדה, כיווני אוויר, אילו ערים יש בסביבה שלנו.

וחזרנו לכיתה(:

בכיתה אפשר לכתוב על גבי דף עבודה - ליד כל אחד מהחושים מה ראו מה הריחו וכך גם יש פה מטלת כתיבה.




Orinshlapo

🐋



Comments


bottom of page