top of page

פעילות -שעון פגישות\ בית קפה

עודכן: 5 בספט׳ 2020



מה בתכנית? בכיתה ג במסגרת שיעורי חשבון לומדים על השעון.

ניסיתי לחשוב על דרך יצירתית להעביר את נושא לימוד השעון וישר חזרתי אחורה בזמן במחשבותי לימי תנועת הנוער ולפעולה שניעשת כמעט בכל תנועת נוער- שעון פגישות.

חשבתי שזו דרך מצויינת לגבש את הכיתה , ללמד על השעון , ליצור מפגשים בין ילדי הכיתה בצורה המחייבת מפגש גם לא עם החברים הטובים ביותר, בין בנים ובנות ודרך נהדרת לגרום לילדים בכיתה לשוחח אחד עם השני. אחד הדברים שהכי הקפדתי בכיתה בהלך השנה, לגרום לילדים לשוחח זה עם זה בכיתה, בדרך נעימה מכבדת גם שלפעמים לא מתחשק. וכמו שתמיד אמרתי להם- הכיתה שלהם זה כח וכולם חברים של כולם בכיתה שלנו.

לפני הפעילות בית קפה - שעון פגישות.

-לימדתי על השעון בצורה יבשה יותר.

-הכנתי מצגת ליום של בית הקפה על מושג הזמן- מצגת עם תמונות . שמעוררות שיחה על מושג הזמן בהיבט היותר פילוסופי - כמה חשוב הזמן בחיינו, מתי חשוב להקפיד על זמנים, איך מגדירים זמן. וגם תמונות על התפתחות השעון וקצת תרגול של קריאת שעון. במצגת יש גם תרגילים שמצאתי במר. גוגל של מילות זמן.

השקופית הראשונה במצגת - פתחתי בשאלות שהילדים שואלים אותי משעה 8:00- "אורין מה השעה?" " אורין מתי הצלצול לאוכל" - הבנתם את הרעיון.

**יש במצגת שקופית שצירפתי אתר שמראה תמונות של משפחה שצילמה את עצמה לאורך שני עשורים- ממש יפה.

הזמן באומנות- ניתן להרחיב על התמונה הזו בהתאם לגיל-

צירפתי את התמונה של---



במצגת יש גם שעונים שונים- כמו שעון שמש, שעון חול, שעון מים אפשר להרחיב על כל אחד

במצגת גם יש תמונות של שעונים מהעולם- אחד מהשעונים שצירפתי סרטון של שעון הטווס ממוזיאון ההרמיטג' ברוסיה- סרטון ממש יפה , מראה את הפאר היצירה של רוסיה, ואפשר להתייחס לחיות שמופיעות בשעון בזמן הצפייה.





טוב נראה לי שהרעיון הכללי מובן, אפשר כמובן לשפר להוסיף ואפילו ללמד את הדברים המובאים במצגת לאורך מספר שיעורים לפני הבית קפה. זו ממש חגיגה של זמן ( כזו משעשעת אני)

אז קובץ של המצגת בבקשה-




אז מה עושים? בבית הקפה - ארגנתי דרך הועד יום שבו נערוך בית קפה בכיתה. ביקשתי מהועד הורים(המדהים), להביא לכיתה מאפים , מיץ תפוזים, שוקו פירות וירקות. הכנתי לילדים שעונים - שהיה עליהם למלא במספרים ולכתוב לי כל שעה שם של ילד שתיאמו איתו פגישה.

קישטתי את הכיתה ליצירת אווירה - כתבתי על הלוח בבריסטול מנצנץ- ( וממש מלכלך) בית הקפה אורינס- ואני הייתי על תקן המלצרית וכמובן נתתי נושאי שיחה לכל שעה.

דוגמאות לנושאי שיחה- תחביבים, בילויים בקיץ, מי במשפחה שלי, חיות אהובות, מאכלים וגם אפשר להתאים את נושאים לגילאים שלהם מעבירים את הפעילות.

לילדים יותר גדולים אפשר שיכינו בעצמם את השעון.

היה ממש מוצלח , הילדים מאוד התלהבו, חיכו לנושאי שיחה שאתן ולהפגש עם חבריהם לכיתה. ממליצה מאוד על הפעילות.




Orinshlapo

🐋

Comments


bottom of page